Vakantie aan de Moezel (Deel 2)

Bij Venlo natuurlijk verkeerd gereden. Er stonden borden over een omleiding. En toen ineens zaten we ongeveer in Roermond… Waren we weer fout gegaan. Doen we altijd in Venlo ondertussen een soort traditie. Koste ons alleen een uur extra.
Maar uiteindelijk via Mayen naar Cochem. Rit was verder weinig aan. Veel snelweg. Niet veel te melden. Vanaf Mayen werd het even heel erg mooi. Glooiend landschap wat langzaamaan overging in een soort bergpasje. Allemaal boompjes om ons heen. Prachtig. De eerste nacht zouden we in Cochem gaan doorbrengen. Wij hadden niets geboekt dus het was even afwachten of er ergens iets vrij zou zijn. Maar aangezien Tinus altijd een andere kant op gaat als ik zeg; Volgens mij moeten wij hier linksaf. Reden wij Cochem alweer uit. En de schemer zette al lekker in. Dus het eerste plaatsje wat we daarna tegenkwamen 1 kilometer verder, begon met als eerste pand een hotel. Valwig was dat. Daar aangekomen moesten we even wachten tot de deur van het slot was. Daarna kregen wij een kamer op de tweede verdieping toegewezen want die was al lekker verwarmd. Gut für die Bube (Weet ik veel hoe je het schrijft.) Maar wij het stadje in. Eeeh, stadje? Vonden gelukkig nog een restaurant waar wat onenigheid ontstond over of we er wel of niet konden eten. (Het was helemaal leeg en de kok had niet veel zin meer. Maar we hebben daar de lekkerste schnitzels van de hele wereld gehad.
Volgende dag een ontbijtje en toen moesten wij de hotelkamer al snel verlaten. Wij onderweg even gestopt in Beilstein. Mooie plaats!!! Maar kwamen erachter dat alles wat leuk was pas om 14.00 uur open ging. Dus wij weer doorgereden naar Zell. Daar naar een hotelkamer gezocht en ook nog eens gevonden. Net als in het vorige hotel stopten ze ons helemaal bovenin. Prachtig uitzicht maar wel 100 treden…. Dat was afzien. s’Avonds gegeten in een hele leuke Bier- und Weinstube. Volgende ochtend. Flesjes wijn verzameld en ingeladen samen met onze spulletjes en op naar Traben-Traurbach voor de volgende stop. Helaas bleek hier dat het niet echt een leuk plaatsje was om met een kinderwagen rond te hobbelen door de vele steile steegjes, dus we zijn gelijk doorgereden naar Bernkastel-Kues. Hier aangekomen besloten we 2 nachtjes te blijven omdat Casper een beetje huilerig en vervelend werd. Natuurelijk zaten we weer bovenin het hotel. Maar heerlijk gegeten. Fantastische terrasjes, ze beginnen hier om 12 uur al met de wijn, heerlijke wijntjes. Ook hier hele aardige mensen. Casper bleef helaas wat huilerig en daarom besloten wij zaterdag al terug te keren. Ondertussen zijn we dus weer allebei aan het werk en is Casper weer een vrolijk mannetje.

3 gedachten over “Vakantie aan de Moezel (Deel 2)”